› rozrywka
10:09 / 05.11.2012

Gra Miejska dla dzieci i młodzieży Zaryzykuj – poznaj swoje miasto!

Gra Miejska dla dzieci i młodzieży Zaryzykuj – poznaj swoje miasto!

11 listopada przypada 94. rocznica odzyskania niepodległości. Z tej okazji Urząd Miejski wraz z Hufcem ZHP przygotował dla elblążan oryginalne propozycje uczczenia tego święta. Będzie Sztafeta Niepodległościowa oraz gra miejska dla dzieci i młodzieży. Start godzina 9:45 z Placu Jagiellończyka. Gra zainspirowana popularną rozgrywką „Ryzyko” - to propozycja dla tych, którzy są dumni ze swojego miasta i dla tych, którzy chcą poznać Elbląg i jego dzieje. Patriotyzm lokalny w wersji dla dzieci i młodzieży: na wesoło i troszkę na sportowo, bez nudy i zbędnego patosu. Jeśli chciałbyś zgłosić swoją drużynę, masz czas do 6 listopada! Zgłoszenia można wysyłać na adres: gra@elblag.zhp.pl

Gra „Zaryzykuj – poznaj swoje miasto” została stworzona z myślą o aktywnych, wykazujących się pomysłowością elblążan. Spośród osób, które zgłoszą swe uczestnictwo w grze zostaną wybrane sześcioosobowe zespoły w przedziałach wiekowych: 10-12 lat, 13-15 lat oraz 16-20 lat. Najmłodsze grupy wezmą udział w rozgrywkach, których planszą 4D będzie przestrzeń miejska (Stare i Nowe Miasto). Ich zadaniem będzie „zdobyć", „podbić" jak największy obszar, wyprzedzając w tym swoich przeciwników.
 
Zespoły składające się z uczniów młodszych niż 15 lat powinny dodatkowo posiadać pełnoletniego opiekuna. Dopuszcza się negocjacje liczebności grupy, zwłaszcza w przypadku reprezentacji szkół. 
Impreza dofinansowana jest ze środków Urzędu Miasta w Elblągu
 
REGULAMIN:
Rozpoczęcie:
Po zgłoszeniu do gry, każdy patrol otrzyma mailowo informację na temat miejsca startu. Godzina zbiórki jest dla wszystkich zespołów taka sama – 9:45. Gra startuje punktualnie o godz. 10:00. Organizatorzy przewidzieli kilka różnych miejsc startu, tak aby zmniejszyć ryzyko spotkań wszystkich patroli w tych samych punktach. Uczniowie szkół podstawowych wystartują ze Starego Miasta lub Placu Słowiańskiego. O tym, skąd będą startowały poszczególne grupy, poinformujemy wszystkich mailowo po terminie zgłoszeń.
 
Przebieg gry:
Szkoły podstawowe - Najmłodsi uczestnicy wezmą udział w pasjonującej grze, w której planszą w 4D będzie teren Starego i Nowego Miasta. Ich zadaniem będzie „zdobyć”, „podbić” jak największy obszar swojej planszy, zanim zrobią to przeciwnicy. Będzie to polegało na wyszukaniu w obszarze zaznaczonym na mapie odpowiedniej liczby ukrytych wiadomości. Wcześniej każdy patrol dokona rzutu kostką, która wyznaczy liczbę wiadomości do wyszukania przez całą grę w każdym z zaznaczonych obszarów. Przykładowo – jeśli patrol wyrzuci liczbę 4 – jego zadaniem będzie w każdym z obszarów znaleźć właśnie 4 wiadomości, aby uznać ten obszar za podbity. Istnieje możliwość drugiego rzutu kostką, w celu zmiany liczby. Jednak w takim przypadku drugi rzut anuluje ten poprzedni. Czyli grupa, która za pierwszym razem wyrzuciła liczbę 4, a przy drugim rzucie liczbę 6 – musi szukać zawsze 6 wiadomości. 
 
Od godziny 10:00 do 13:30 zadaniem patroli jest podbicie jak największej liczby obszarów zaznaczonych na mapie. W momencie spotkania innej grupy w danym obszarze, grupy toczą walkę. Walka polega na rzucie kostką przez przedstawicieli obu grup. Ten, który wylosuje większą liczbę oczek, wygrywa dla swojej grupy pierwszeństwo podbijania danego obszaru. Grupa „przegrana” musi poczekać, aż wygrani podbiją obszar (czyli wyszukają wymaganą liczbę wiadomości). Jeśli w międzyczasie do czekającej grupy dołączy kolejny patrol walka odbywa się po raz kolejny. 
 
Wiadomości to informacje odpowiednio oznaczone przez organizatorów. Grupa razem odczytuje wiadomość, po czym przepisuje wyróżniony na czerwono tytuł wiadomości w odpowiednie pole na karcie startowej. UWAGA! Patrol poszukujący np. 3 wiadomości musi znaleźć 3 RÓŻNE wiadomości w danym obszarze. 
 
Szkoły gimnazjalne i średnie - Dla starszych graczy (od 13 lat) rozszerzono obszar rozgrywki, na teren całego miasta. Aby wygrać, należy zdobyć jak najwięcej dzielnic – sektorów Elbląga. Reguły gry wyglądają identycznie jak w przypadku patroli składających się z uczniów szkół podstawowych. Gra różni się jedynie obszarem. Identycznie wygląda losowanie ilości wiadomości do odszukania w celu podpicia obszaru oraz reguły walki w przypadku spotkania się z inną grupą w tym samym obszarze (patrz wyżej). 
 
Zakończenie:
META GRY znajduje się w Ratuszu Staromiejskim i jest „czynna” między godzinną 13:00 a 13:30. Nastąpi podliczenie podbitych obszarów. W przypadku niezdobycie 100% wymaganych wiadomości w danym obszarze, organizatorzy podliczą procent podbicia. 
O godzinie 13:30 nastąpi ogłoszenie wyników gry. 
 
Uczestnicy: 6 – osobowe zespoły elblążan (lub mniejsze) w wieku 10 – 12 lat, 13 – 15 lat oraz 16 – 20 lat. 
3
0
oceń tekst 3 głosów 100%