› sport
12:30 / 12.06.2018

Rowerzyści odwiedzili Kaperski Suchacz (fotorelacja)

fot. MOSiR w Elblągu

Czerwcowa odsłona Miejskich Wycieczek Rowerowych (10 czerwca) prowadziła ponownie drogami Wysoczyzny Elbląskiej w kierunku brzegu Zalewu Wiślanego i leżącego nad nim Suchacza.

W jej organizację zaangażowany był Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Elblągu, PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej, Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUW, Biuro Podróży Variustur, Urząd Gminy w Elblągu i Salon Rowerowy Wadecki.

Na pagórkowatej trasie rozpoczynającej się lekkim podjazdem do Łęcza jechało 48 osób. W ramach promocji turystyki na szlaku GreenVelo (GV) na starcie zostały rozdane uczestnikom mapy dwóch pierwszych królestw na trasie GV – Nad Zalewem Wiślanym oraz Warmia i okolice

– informuje Marek Kamm z Działu Organizacji Imprez MOSiR.

Upalna pogoda, bowiem już o 10 rano było 30 stopni w słońcu, sprawiła, że grupa jechała spokojnie, oszczędzając siły na dalsze kilometry. Popychał nas sprzyjający, południowy wiatr, który - wybiegając nieco do przodu napiszę - w okolicach Zalewu Wiślanego zmienił się na północny i także wiał nam w plecy

– referuje Marek Kamm.

Na trasie towarzyszył nam spory ruch samochodowy w kierunku plaż w Kadynach i Suchaczu, który zmalał jak skręciliśmy z Łęcza w kierunku Drogi Pięknych Widoków Pagórki-Kadyny. Droga Pięknych Widoków to terenowy odcinek długości prawie 6 km, który doczekał się remontu na odcinku dwóch kilometrów z Pagórek do Ostrobrzegu.

Grupa spokojnie pokonała ten etap, delektując się zjazdem w cieniu pomnikowych dębów i buków. W Kadynach przejechaliśmy bez zatrzymywania się przez teren stadniny i skierowaliśmy się w kierunku brzegu Zalewu Wiślanego, aby kontynuować jazdę do Suchacza szlakiem GreenVelo.

Plaże nad Zalewem Wiślanym wypełnione były plażowiczami, korzystającymi z prawdziwie letniej pogody i czystej oraz ciepłej już wody w tym zbiorniku. Nie dołączyliśmy do tego opalającego się i pływającego towarzystwa, gdyż w nieodległym już Suchaczu czekał na nas Pan Sylwester Jarkiewicz, wiceprezes Stowarzyszenia Suchacz TAKA Wieś, który był dla nas przewodnikiem po swojej miejscowości.

Spotkanie z nim było zaplanowane na punkcie widokowym w Suchaczu, nad szkołą. Niełatwo było tam wjechać, więc większość rowerzystów spokojnie wepchnęła rowery na górę.

Ponad 30 minutowa przerwa w cieniu pozwoliła zregenerować siły, wysłuchać ciekawostek Pana Sylwestra i skosztować ciepłych jeszcze racuchów drożdżowych przygotowanych przez Monikę Jarkiewicz, sołtyskę Suchacza. Dziękujemy za pyszną niespodziankę! – relacjonuje Marek Kamm.

Wygodne wiaty na punkcie widokowym wykorzystane zostały także do podstemplowania książeczek Turystyki Kolarskiej PTTK zaświadczając tym samym o zaliczeniu kolejnej trasy Miejskich Wycieczek Rowerowych. Pozostało nam bowiem udać się w drogę powrotną do Elbląga. Naszą jazdę zakończyliśmy na rampie kolejowej przy skrzyżowaniu ulic Mazurskiej i Odrodzenia.

Organizatorzy dziękują Leszkowi Marcinkowskiemu Prezesowi PTTK Odział Ziemi Elbląskiej i Kamilowi Zimnickiemu z Klubu Turystycznego im. C. Pudora za pomoc organizacyjną przy wycieczce. Dziękujemy także Bogdanowi Uhrynowi i Szymonowi Uhryn z biura podróży Variustur za wsparcie sponsorskie. Podziękowania należą się także elbląskim mediom za skuteczne nagłośnienie wycieczki oraz wszystkim uczestnikom za wspólną, bezpieczną i spokojną jazdę.

Na kolejną odsłonę Miejskich Wycieczek Rowerowych zapraszamy 9 września. Celem naszej jazdy będzie ogród botaniczny w Stalewie. Wcześniej, w wakacje, odbędą się trzy wycieczki rowerowe w ramach akcji ,,Wakacje z MOSiR’’. Ich szczegóły niebawem.