M1 - Syriusz

Komentarze (20)

Jak nie kasować biletu i jechać? Trzeba używać Mobiletu

wróć do artykułu

~ opus

4012 dni temu, 15:03 | ocena 100%

1

oceń komentarz 0 2

Jk juz ktos wczesniej zauwazyl, pijaki, nacpani i karki jezdza za darmo. Dlaczego oni nie dostaja mandatu za jazde na gape a ja czlowiek trzezwy uczciwie pracujacy i majacy pieniadze mam placic mandat? takich sytuacji jest mnostwo. Ale mam sposob na kanarkow. raz nie dali mi dojsc do kasownika(bylo pelno ludzi a w autobusie tylko dwa kasowniki) zanim sie dopchalem to juz na mojej drodze pojawil sie kanar i chcial mi wlepic mandat. Na nic tlumaczenia ze ide do kasownika. Naszczescie zasmialem sie jemu w twarz i mogl mi naskloczyc, przejechalem 3 przystanki i wysiadlem

odpowiedz zgłość do moderacji

~ długi

4014 dni temu, 01:11 | ocena 67%

2

oceń komentarz 1 2

prawda jest taka że płacimy tak potężne podatki i podatki od podatków że powinny być przejazdy za darmo, lub np. 20 zł opłata za cały miesiąc i nikt by wtedy nie kombinował bo by nie było po co. każdy by sobie taki bilecik kupił ale nie lepiej podnieść bilety o 200 % bo kanarów trzeba utrzymać.

odpowiedz zgłość do moderacji

~ kierowca bombowca

4014 dni temu, 21:16 | ocena 100%

3

oceń komentarz 0 2

Kasowanie na widok kanara to dopiero level 1 cwaniactwa. Level 2 to prezentowanie spreparowanej grafiki, a level 3 - napisanie wlasnej apki w Javie. Zadnego z napotkanych dotad kontrolerow nie interesowalo nic wiecej niz godzina, numer linii i cena biletu (czyli informacje, ktore zazwyczaj znamy jeszcze przed wejsciem do pojazdu). Teoretycznie powinni skanowac QR... Natomiast co do porownywania godziny kasownikow i mobiletu - czy to oznacza, ze kasowniki sa synchronizowane tym samym serwerem czasu co Mobilet? One w ogole sa z czymkolwiek synchronizowane (poza zegarkiem pana kierowcy)?

odpowiedz zgłość do moderacji

~ xxx

4014 dni temu, 22:41 | ocena 100%

4

oceń komentarz 0 2

Autobusy mają GPS i to z tym zegarem powinny być zsynchronizowane kasowniki

zgłość do moderacji

~ Jan3

4014 dni temu, 15:07 | ocena 75%

5

oceń komentarz 1 3

Powinno sie kanarów zlikwidować a wprowadzić konduktorów  gdzie by bilety kasowali a nie sprawdzali  jak w Niemczech 

odpowiedz zgłość do moderacji

~ moim_zdaniem

4014 dni temu, 14:21 | ocena 50%

6

oceń komentarz 2 2

nie zgadzam się z treścią tego artykułu. pasażer ma obowiązek skasowania biletu zaraz po wejściu do pojazdu komunikacji miejskiej, i tyle. trwa to czasem 8 sekund czasem 2 minuty. bilet skasowany to bilet skasowany, nie wyobrażam sobie by skasowany bilet za pomocą Mobiletu nie został przyjęty przez kontrolera, na jakiej podstawie? aplikacja poprawiła już swoje funkcjonowanie. tj. * uruchamia się wolniej -> zostało to wprowadzone by uniemożliwić "szybkie uruchomienie i skasowanie biletu bo kanar idzie" * sesja wygasa - nie można trzymać włączonej aplikacji na opcji kasuj bilet i gdy jest potrzeba potwierdzić kasowanie. * gdy ktoś próbuje w ten sposób przetrzymać sesję - ta się wyłącza, a proces uruchomienia aplikacji jeszcze bardziej się wydłuża. reasumując. artykuł nie odzwierciedla rzeczywistości. chyba jest sponsorowany przez inne rozwiązania pobierające opłaty za przejazd. Jak by nie patrzeć Mobilet jest konkurencją dla karty miejskiej. to tyle :)

odpowiedz zgłość do moderacji

~ Marek

4014 dni temu, 12:10 | ocena 67%

7

oceń komentarz 1 2

Pani Mariolo i tak i nie. Skoro mam możliwość korzystania z aplikacji Mobilet to powienien wozić ze sobą na wszelki wypadek bilet? Bilety papierowe znikną więc będę miał wozić ze sobą dodatkowo kartę EKM? Oczywiście mogę podejść do kierowcy w celu nabycia biletu tylko muszę mieć przygotowane drobne. Jeśli nawet będę je miał pytanie czy zdążę skasować bilet bo na to jest podobno 8 sek od wejścia do pojazdu. Oczywiście to są przypadki skrajne, ale życie jest jakie jest .

odpowiedz zgłość do moderacji

~ info

4014 dni temu, 13:04 | ocena 67%

8

oceń komentarz 4 2

te rzekome 8 sekund na skasowanie biletu TO NIEPRAWDA - a jedynie chory efekt braku wyobraźni dziennikarki z konkurencyjnego portalu informacyjnego :P

zgłość do moderacji

~ kierowca bombowca

4014 dni temu, 21:24 | ocena 100%

9

oceń komentarz 0 2

Marku - odpowiedz brzmi: TAK, powinienes wozic ze soba bilet/drobne. Niestety, na moBilet nie mozesz w 100% polegac. Raz mieli awarie systemu i jechalem na gape (nie mialem drobnych, zgodnie z Twoim podejsciem). W zapytaniu do dzialu pomocy moBilet "co gdyby byla kontrola" dostalem odp.: "(...) Przypominamy jednak, że brak możliwości zakupu biletu przy pomocy aplikacji, nie zwalnia z obowiązku posiadania ważnego biletu na przejazd. Trzeba wówczas zakupić bilet tradycyjny." Co jest mocno krzywdzace, bo problem jest adekwarny do awarii kasownikow, tj. ich blad - ich problem, ja jade w takim razie bez biletu.

zgłość do moderacji

~ Nie dla wszystkich mobiLET

4014 dni temu, 11:43 | ocena 75%

10

oceń komentarz 1 3

http://www.mobilet.pl/ Aplikacja mobiLET nie dla wszystkich. Użytkownicy telefonuw z systemem symbian nie mogą z niej korzystać, bo...nie ma aplikacji mobiLET na symbian.

odpowiedz zgłość do moderacji

~ As

4014 dni temu, 12:45 | ocena 67%

11

oceń komentarz 1 2

ja mam symbian i korzystam bez problemów

zgłość do moderacji

~ Nie dla wszystkich mobiLET

4013 dni temu, 13:34 | ocena 67%

12

oceń komentarz 1 2

@As. Aktualnie nie ma możliwości pobrania w/w aplikacji z podanej ich strony.

zgłość do moderacji

~ Marek

4014 dni temu, 09:45 | ocena 55%

13

oceń komentarz 5 6

Panie Robercie Teoretycznie ma Pan racje, w praktyce jednak wygląda to niestety trochę inaczej. Obowiązkiem jest skasowanie biletu po wejściu do pojazdu czyli wsiadam włączam internet aplikację i kasuje bilet. Zajmie mi to około minuty więc nie będzie to zgodne z czasem rozpoczęcia podróży. Co natomiast w sytuacji kiedy internet nie uruchomi nam się od razu? Sam miałem taką sytuacje, kiedy bilet udało mi się skasować dopiero po 2 przystankach z powodu braku połączenia internetowego.

odpowiedz zgłość do moderacji

~ Mariola

4014 dni temu, 10:31 | ocena 57%

14

oceń komentarz 4 3

panie Marku - to że jest problem z internetem w komórce już na pewno nie powinien być problem kontrolera - ma uwierzyć na słowo?! zapewne różne wymówki słyszą od gapowiczów... a jak biletów w kiosku nie ma - to też problem kontrolera? a jak zapomniałam biletu wziąć z domu to zapewne tez nie moja wina - a kontrolera? przecież przysięgam że chciałam jechać z biletem:P bez sensu.

zgłość do moderacji

~ fdsa

4014 dni temu, 12:52 | ocena 75%

15

oceń komentarz 1 3

A nie prosciej byc caly czas online???

zgłość do moderacji

~ ajur

4014 dni temu, 08:58 | ocena 67%

16

oceń komentarz 10 5

To mnie właśnie zawsze zastanawiało - dlaczego bilet skasowany po wejściu kanarów miałby nie byc ważny. Dla mnie to bezsens, bo chyba chodzi o to, żeby osoba płaciła za przejazd, a nie o to, żeby kanar mógł kogoś złapać. To trochę tak, jak by kierowca, ktory zwolni na widok fotoradaru miałby byc ukarany mandatem, bo przecież bez fotoradaru by nie zwolnił. Trochę chyba mylimy cele sankcji, takie jest moje zdanie.

odpowiedz zgłość do moderacji

~ Gość

4014 dni temu, 08:50 | ocena 63%

17

oceń komentarz 5 3

Witam, zgadzam się, że należy uszczelnić system. Jednak należy podejść do sprawy jeszcze bardziej "szczelnie" i zając się wszystkimi pasażerami, nie tylko tymi z mobiletem. Za KAŻDYM razem gdy jest kontrola a w tramwaju/autobusie jadą pasażerowie typu "pijak" (przepraszam za wyrażenie) itp kontrola skrzętnie ich omija jakby brzydzili się podejść i sprawdzić delikwenta. To oni są zakałą podróżnych, którzy muszą się przesiadać albo wręcz uciekać z pojazdu. A z resztą... Kontrolerzy i tak wiedzą że nie uzyskają od nich zapłaty za mandat. Co innego od takiego "nowobogackiego" który dysponuje smartfonem... O tym już się tak chętnie nie mówi? To jest Polska.

odpowiedz zgłość do moderacji

~ Mariusz Lewandowski

4014 dni temu, 06:38 | ocena 100%

18

oceń komentarz 0 7

Tym razem Pan Robert poszedł w szkodę ...........bo mimo dobrych chęci sam swoimi głosowaniami dprowadził do tej parodii nie myśląc o tym problemi przed wprowadzeniem zmian w funkcjonwaniu biletów . Prawdajest taka że tgo systemy nie da się uszczelnić no chyba żę na bedzie jak kiedyś żę "Kanarki"zatrzymają tramwaj pomiedzy przystankami odczekają pare minut w polu i dopier rozpozną kontolę. Tylko żę to rozloży zupełnie rozkłady jazdy.... Jestem ciekaw jek z tego wyjdziemy,.....

odpowiedz zgłość do moderacji

~ Robert Turlej

4014 dni temu, 07:14 | ocena 50%

19

oceń komentarz 5 5

Panie Mariuszu system funkcjonuje już wiele lat i ja jego nie wprowadziłem. W przypadku kontroli, kontrolerzy muszę zanotować sobie dokładny czas jej rozpoczęcia (widnieje na kasownikach EKM). Przykładowo 10.25, podczas kontroli bilet nie może posiadać późniejszej godziny skasowania. Innej możliwości nie ma. Okazuje się też, że podczas kontroli osoby kontrolujące nie sprawdzają dokładnie elektronicznego biletu a to należy uszczelnić.

zgłość do moderacji

~ Luki

4014 dni temu, 18:54 | ocena 57%

20

oceń komentarz 4 3

Panie Robercie, jaki z niego pan. Na Pana trzeba mieć wygląd i pieniądze i trochę rozumu. U Mariusza próżno szukać, którejkolwiek z tych rzeczy!

zgłość do moderacji

wróć do artykułu