Komentarze (37)

Kowszyński: wydłużanie wieku emerytalnego nie sprawi, że na starość będziemy dostawali więcej pieniędzy

wróć do artykułu

~ ewa

3331 dni temu, 18:58 | ocena 60%

1

oceń komentarz 3 2

Nie wyobrazam sobie tak NISKICH emerytur ,nie ma szans zeby ludzie za 20-30 lat mogli się z tego utrzymac !!!!!!!!!!!!!!!

odpowiedz zgłość do moderacji

~ :)

3334 dni temu, 23:27 | ocena 81%

2

oceń komentarz 21 5

Reforma emerytalna jest konieczna a argumetów za zmianami można podać jeszcze wiecej. Autor tekstu zwraca uwagę na ważny problem dla Polaków i jest głosem, który broni interesów ludzi, a nie działa na ich szkodę. Zgadzam się z nim.

odpowiedz zgłość do moderacji

~ Basia

3334 dni temu, 20:42 | ocena 69%

3

oceń komentarz 20 9

Brawo Panie Pawle tak trzymać. W Panu cała nadzieja :)

odpowiedz zgłość do moderacji

~ Przyszły emeryt

3334 dni temu, 20:33 | ocena 72%

4

oceń komentarz 23 9

Brawo w końcu ktoś mądrze pisze. Czas najwyższy na zmiany, w Polsce musi się coś zmienić tak żyć się nie da!

odpowiedz zgłość do moderacji

~ Kasia

3334 dni temu, 20:28 | ocena 77%

5

oceń komentarz 24 7

Ja też uważam, że system emerytalny potrzebuje zmian, facet ma racje, wiele młodych ludzi wyjeżdża za granicę bo nie ma pracy, a ludzie, którzy mogliby być na emeryturach pracują i blokują miejsca pracy, bo muszą dopracować , a także chętnie by odpoczęli po tylu latach pracy. Panie Pawle trzymam kciuki i życzę sukcesów, taki inteligentny człowiek może wiele zrobić dla kraju.

odpowiedz zgłość do moderacji

~ Nauczyciel

3334 dni temu, 20:20 | ocena 70%

6

oceń komentarz 21 9

Zgadzam się z Pawłem w 100 procentach. Takich mądrych ludzi potrzeba Polsce.

odpowiedz zgłość do moderacji

~ bj

3334 dni temu, 19:57 | ocena 76%

7

oceń komentarz 22 7

Bardzo dobry artykuł.

odpowiedz zgłość do moderacji

~ Towarzysz Szmaciak

3334 dni temu, 09:23 | ocena 78%

8

oceń komentarz 10 35

W ocenie wielu komentujących - zapewne Pawła zwolenników- wszystko jest możliwe za darmo. Komunikacja miejska, wczasy pracownicze, wstępy do kina, teatru i na basen, również renty i emerytury. To trąci pewnym systemem który już zbankrutował. Kto by miał te darowe rzeczy rozdzielać? Może przewodniczący Duda - ma przecież już doświadczenie w prawie darmowym korzystaniu z luksusu, A i w Elblagu jena pomocniczkę by znalazł w Radzie Miasta

odpowiedz zgłość do moderacji

~ rp

3334 dni temu, 07:52 | ocena 69%

9

oceń komentarz 24 11

POznasz glupiego po komentarzach jego. Brawo Paweł. Masz calkowita racje w tym co piszesz. Nie przejmuj sie hejterami to kacapowski ciemnogród i lizusy babochlopa gelert.

odpowiedz zgłość do moderacji

~ alejadą

3334 dni temu, 07:33 | ocena 82%

10

oceń komentarz 31 7

Czytając komentarze odnoszę wrażenie nad słusznością cytatu Władysława Reymonta: "Siłę człowieka mierzy się ilością jego nieprzyjaciół."

odpowiedz zgłość do moderacji

~ Nowy Niedługo Emeryt

3334 dni temu, 07:19 | ocena 84%

11

oceń komentarz 31 6

i ma facet rację ci marni ekonomiści doprowadzili do tego , że po 25 latach pracy niczego się nie dorobiłem , a ZUS przysyła mi propozycję , że gdybym może dożył wieku emerytalnego to będę dostawał 350 zł Złodzieje !! Weźcie proste przykłady sztucznego zatrudnienia jeżeli chodzi o pracę ilu jest wiceprezydentów w Elblągu bo ja widzę tylko 2 ( Pan Boruszka i ten z SLD)a podobno jest trzech a ja nawet nie wiem jak się trzeci nazywa nigdy go nie widziałem to co ja się pytam on może dla nas jeszcze młodych zrobić odp prosta NIC a Kowszyński chociaż próbuje nam uzmysłowić że to nie idzie w ta stronę i jeżeli nic nie zrobimy z tymi dziadami to sami skończymy jak dziady,Co do wyborów jako jedyny mówił że zróbmy komunikacje miejską za darmo w innych miastach już to działa a nasza była władza jak zwykle że to się nie uda.Powodzenia Panie Kowszyński jak Pan będzie kandydował to ma Pan mój głos

odpowiedz zgłość do moderacji

~ xxx

3334 dni temu, 07:07 | ocena 79%

12

oceń komentarz 30 8

Artykuł dotyczy bardzo ważnych rzeczy i tak na prawdę dedykowany jest dla nas wszystkich . Ja się z tym tekstem identyfikuję ,także Panie Pawle gratuluję.Jeśli chodzi o hejty to POprostu się nie przejmować i robić dalej swoje :)

odpowiedz zgłość do moderacji

~ Oszukany, okradziony i poddany bandytyzmowi.

3335 dni temu, 00:51 | ocena 83%

13

oceń komentarz 29 6

Przeczytałem i zupełnie się zgadzam z autorem tekstu na temat emerytur. Przepracowałem w tych systemach 43 lata i ukończyłem 65 lat. Ktoś, tutaj władza od samego początku po wojnie oparła system na oszustwie i jak obywatele nie chcieli być oszukiwani to zaczęło się wzajemne okradanie. Rządzący nie chcą płacić emerytur a Ci co muszą na to płacić tak zwane składki, też nie chcą płacić. I tak mamy teraz tak zwane "śmieciówki" "płacenie pod stołem" i "koszty". Taki system (ktoś go wymyślił lub zakupił licencję) nie mógł normalnie funkcjonować. Do oszustw, złodziejstw dołożono bandytyzm. Umowy społeczne nie mogą tylko działać w czasie bezkadencyjnej "komuny" lub za tak zwanych "25 lat wolności" kadencyjnie. Bandytyzm tu polega na przybliżeniu wieku emerytalnego bliżej śmierci. Bo przecież pieniądze na ewentualne leczenie też przymusowo wyrywali a leczyć nie ma jak. No chyba, że znowu płacić. Człowiek, który na własne ryzyko chciał żyć nazwał to wszystko właśnie oszustwem, złodziejstwem a wręcz bandytyzmem. Chociaż był w moim wieku to jednak nie żyje. Bardzo dobrze, że są ludzie, którzy te nasze położenie emerytalne i zdrowotne chcą nam tłumaczyć na przekór "zaciemniaczom". Dziękuję Ci Pawle Kowszyński i życzę dużo energii bo coraz gorzej się dzieje w naszej ojczyźnie.

odpowiedz zgłość do moderacji

~ Ciekawy18

3335 dni temu, 22:40 | ocena 80%

14

oceń komentarz 8 32

Jerzy W. nie wybacza panie Kowszyński. Słuchał pan taśm. To o panu mówił pan W.? Nie strasz go pan niską emeryturą bo jak nie wyjdą wybory do Sejmu to lipa z budową domu.

odpowiedz zgłość do moderacji

~ Szogun88

3335 dni temu, 20:26 | ocena 81%

15

oceń komentarz 11 46

Obleśny typ. Najpierw szkodizł Pisowi i budował ugrupowanie Socjalistytczna Polska atakując PiS, a teraz liże pewną część ciała Jurkowi W. i partii PiS, żeby tylko dostać się do koryta. Czas wrócić do zawodu fryzjera towarzyszu.

odpowiedz zgłość do moderacji

~ JanElbląskiTu

3335 dni temu, 22:30 | ocena 73%

16

oceń komentarz 16 6

Czytając komentarz można odnieść nieodparte wrażenie, że po prostu coś kogoś zżera - małostkowość?

zgłość do moderacji

~ :-)

3335 dni temu, 22:52 | ocena 69%

17

oceń komentarz 9 4

Cytując Władysława Reymonta: "Siłę człowieka mierzy się ilością jego nieprzyjaciół."

zgłość do moderacji

~ nadal aktualne

3335 dni temu, 22:58 | ocena 85%

18

oceń komentarz 22 4

Cytując Władysława Reymonta: "Siłę człowieka mierzy się ilością jego nieprzyjaciół."

zgłość do moderacji

~ rot

3335 dni temu, 23:30 | ocena 79%

19

oceń komentarz 27 7

To że ktos stara sie cos zrobić, zadziałać to jest "pchanie sie do koryta"? Wszyscy potrafią narzekać a czy ktokolwiek z hejtujacych zrobil cos konkretnego? Chore jest to nasze społeczeństwo...tylko gadac potrafimy a jak są jednostki które interesują sie polityka i chca cos zadziałać to od samego poczatku skreśla sie go bo " moze mię lepiej niż ja"... Jak ktos sie angażuje i poświęca to normalne ze powinien mię lepsze wynagrodzenie - jak ktos z robotnika staje sie kierownikiem to dostaje większe wynagrodzenie ale spaddana niego również odpowiedzialność.

zgłość do moderacji

~ JanElbląskiTu

3335 dni temu, 19:28 | ocena 81%

20

oceń komentarz 54 13

Trafił w dziesiątkę z argumentami, że nawet heyterzy nie potrafią odnieść się merytorycznie i wyciągają cokolwiek aby umniejszyć mu personalnie.

odpowiedz zgłość do moderacji

~ Ezop

3335 dni temu, 17:34 | ocena 80%

21

oceń komentarz 10 41

Czy ten pan już się przygotowuje do "poważnego" stanowiska w przypadku zwycięstwa PiS-u? Pamiętam jego dyrdymały na banerze naściennym, kiedy to obiecywał obniżenie czynszu o 50%. Słowo "mierny" dotyczy więc chyba kogo innego , a nie ekonomistów. Znowu marzą się brukselskie dobre chwile u boku Ziobry. Dlatego trzeba dać odpór. Niech trochę ten pan popracuje, tak jak pisze, jako zwykły pracownik.

odpowiedz zgłość do moderacji

~ mój nick

3335 dni temu, 19:32 | ocena 83%

22

oceń komentarz 34 7

Swoją drogą i na całkowitym marginesie to czynsze zostały obniżone panie Ezop.

zgłość do moderacji

~ NoName

3335 dni temu, 15:49 | ocena 59%

23

oceń komentarz 14 20

Buahah Kowszyński to ten co to kandydował w wyborach na prezydenta Elbląga i naobiecywał mieszkańcom złote góry?

odpowiedz zgłość do moderacji

~ buchacha

3335 dni temu, 16:01 | ocena 70%

24

oceń komentarz 14 6

To chyba raczej był niejaki Szwed.

zgłość do moderacji

~ NoName

3335 dni temu, 17:58 | ocena 57%

25

oceń komentarz 4 3

A jednak to był on http://2.bp.blogspot.com/-6UQgZEqTOLM/Uai2_ioZHPI/AAAAAAAALxI/5lLRv6crv_g/s350/baner_10x6.jpg Ale Szwed też nieźle naobiecywał.

zgłość do moderacji

~ obiecanki cacanki

3335 dni temu, 20:55 | ocena 87%

26

oceń komentarz 20 3

Ci to dopiero naobiecywali: 1. Obniżka podatków. 2. Drogi na Euro 2012. 3. Odchudzanie administracji. 4. Powroty z emigracji. 5. Polska w strefie euro w 2011 roku. 6. Powrót do niższych stawek VAT. 7. Opodatkowanie rolników. 8. Reforma KRUS. 9. Zmiany w emeryturach górniczych. 10. Wzrost składki do OFE. Jaki rezultat? Poczytaj: http://www.bankier.pl/wiadomosc/10-nie-spelnionych-obietnic-premiera-Tuska-3035169.html

zgłość do moderacji

~ madziarena

3335 dni temu, 15:01 | ocena 90%

27

oceń komentarz 63 7

derkasok a jak młodzi mają rodzić dzieci jak nie mogą liczyć na pomoc dziadków w wychowaniu wnuków albo pracują na śmieciókach i boją się przerwy? Więc albo praca dająca młodym wynagrodzenie umożliwiające pomoc w wychowaniu dzieci albo niższy wiek emerytalny aby dziadkowie mogli na emeryturze pomagać dzieciom w wychowaniu wnuków. W artukule poruszono kwestię na temat jakiejkolwiek pracy i ja też myślę, że jakakolwiek praca nie jest wyjściem. Zgadzam się z autorem, że potrzebna jest prawdziwa reforma emerytalna!

odpowiedz zgłość do moderacji

~ mela

3331 dni temu, 18:56 | ocena 100%

28

oceń komentarz 0 6

Dziadkowie NIE MUSZĄ pomagac dzieciom w wychowaniu wnuków ,mogą jak mają chęc i zdrowie od czasu do czasu przypilnowac dzieci w razie potrzeby.

zgłość do moderacji

~ derkasok

3335 dni temu, 14:15 | ocena 87%

29

oceń komentarz 10 66

Ale dyrdymały. Ten człowiek nie rozumie że w Polsce nie rodzą się dzieci. Emerytura nie wynika z tego ile człowieku odłożyłeś na ZUS a z tego ile państwo ma pieniędzy. Jeżeli będziemy mieli w niedługiej pryzszłosci samych emerytów to nikt ci nie da pieniędzy odłożonych bo z tego muszą żyć miliony innych ludzi m. innymi z budźetówki itp. Zacznie sie kombinowanie co zrobic żeby dac a więc podatki i kółko się zamyka.

odpowiedz zgłość do moderacji

~ abcd

3335 dni temu, 15:56 | ocena 93%

30

oceń komentarz 57 4

Paie kochny! Przecież właśnie o tym jest tekst: że emerytura w Polsce jest powiązana z demografią, to jest właśnie umowa społeczna, my płacimy na dziadków a na nas nie będzie komu. W tekście było: masz 4 tys będzie 700 na emeryturze

zgłość do moderacji

~ Maciek82

3335 dni temu, 13:43 | ocena 85%

31

oceń komentarz 69 12

A jednak ten artykuł dotyka bardzo poważnej kwestii i naprawdę pomimo tej niefortunnej wypowiedzi o miernych ekonomistach tezy są naprawdę trafione. Przypuszczam, że specjalnie wstawił to wtrącenie aby zainteresować, a hejterzy PO mieli możliwość brutalnego komentowania. Dla normalnie myślących trudno z tym tekstem się nie zgodzić.

odpowiedz zgłość do moderacji

~ mój nick

3335 dni temu, 13:14 | ocena 55%

32

oceń komentarz 9 11

O matko! ten facet jeszcze nie dał sobie spokoju z polityką?

odpowiedz zgłość do moderacji

~ D.

3335 dni temu, 11:56 | ocena 83%

33

oceń komentarz 7 34

Dodatkowo każda złotówka wypłacona emerytowi, jest wypłacana z podatków płaconych przez jego dzieci. Im krócej pracują rodzice, tym wyższe podatki płacą ich dzieci. Tego p. K. oczekuje? Kolejna rzecz, to stopa bezrobocia. Im wyższy wiek emerytalny, tym mniejsze bezrobocie wśród osób młodych, ze względu na niższe opodatkowanie ich pracy. Im dłużej pracujemy, tym więcej również konsumujemy, jesteśmy bardziej sprawni i dłużej funkcjonujemy wśród społeczeństwa - tak właśnie Ci marni ekonomiści mówią, a p. K. podchwycił kilka tekstów z ogólnopolskich mediów i wypowiedzi kilku znanych osób i próbuje rozprzestrzenić ten neomarksizm na elbląskim podórku. Wstyd!

odpowiedz zgłość do moderacji

~ D.

3335 dni temu, 11:49 | ocena 81%

34

oceń komentarz 8 35

Zastanawiam się jak to możliwe, że tak lewacki tekst może pisać człowiek, który jest członkiem rzekomo prawicowej partii. Po czymś takim w USA, ktoś taki i jego partia zostaliby postawiony na równi z Karolem Marksem i innymi podobnymi, używającymi podobnych inwektyw, jak "umowy wyzysku". Druga rzecz. Jak to historyk, nauczyciel w jakiejś elbląskiej szkole, może obrażać profesorów ekonomii, wykładających na uniwersytetach całego świata, nazywając ich marnymi ekonomistami Człowiek, który swoimi tekstami na każdym kroku udowadnia, że nie ma bladego pojęcia o ekonomii powinien siedzieć cicho i się na ten temat nie wypowiadać, chyba że brak elementarnej wiedzy jest powodem do dumy. Co do tematu tych wypocin, to jak p. K zauważył jest coś takiego jak okres pobierania emerytury. I co nie zauważył jeżeli zostanie wydłużony z powodu, krótszego czasu pracy i nie płacenia składek, to emerytura z dwóch powodów musi być mniejsza!

odpowiedz zgłość do moderacji

~ fa

3335 dni temu, 10:20 | ocena 73%

35

oceń komentarz 11 29

Nie wiem Pawle jakie masz kwalifikacje czy mierne czy wysokie, ale w debacie publicznej o systemie emerytalnym, użycie określenia "mierny ekonomista " dyskwalifikuje twój tekst, jako obiektywny glos w dyskusji. Skąd inąd ważne argumenty użyte w twoim tekście tracą na znaczeniu, ponieważ ubliżając tym, którzy mają inne zdanie - może nawet nie uzasadnione - zamykasz dyskusję. Rzecz w tym by ja otworzyć - należy odrzucić fatalny sposób dialogu uprawiany przez PO. Jeszcze nie wygraliście a już robicie te same błędy co odchodząca do lamusa PO, która mimo woli - przecież nie z miłości do was - zrobiła wam prezent w postaci wydłużenia wieku emerytalnego. Gdyby nie to że groził nam krach finansów publicznych i krach typu greckiego, PO nigdy by tego ruchu nie wykonał bo jest bardziej populistyczna od was. Teraz odpowiedzialność rządzących musi się sprowadzić do uzupełnienia tej reformy wieloma innymi rozwiązaniami o których Ty tez wspominasz. Ale nie można zawracać kijem Wisły - ty to wiesz

odpowiedz zgłość do moderacji

~ k96

3335 dni temu, 11:50 | ocena 76%

36

oceń komentarz 13 4

PO prowadzi dialog ?????????? Odpowiedzialność,kwalifikacja , co to za słowa wobec polskich polityków. Reforma?????Wróć na ziemię

zgłość do moderacji

~ fa

3334 dni temu, 09:15 | ocena 90%

37

oceń komentarz 1 9

Gdybyś umial/ła czytać tekst ze zrozumieniem - to możliwa by była wymiana poglądów ...a tak pozostaje mi tylko współczucie

zgłość do moderacji

wróć do artykułu